Húzott szemű, organikus harcsa |
Kezdem
azzal, hogy az eset már több mint egy hónapja esett meg. Nem, nem lustaságból
vártam eddig, hanem azért mert annyira hamar jutottunk hozzá az Infiniti
Q30-hoz, hogy megkértek minket maradjunk csöndben. Kábé idáig. Ha pedig az
embert bájos brit hoszteszek kérik erre, nincs oka nem így tenni.
Ami
nem nehéz, az felidézni az eseményket, érzéseket, a Jamón Serrano ízét és a
mediterrán Malaga egyetemi hangulatú sörözőit, ahol a nap végén elpihegtünk,
nézve a kikötőben imbolygó vitorlásokat. Sz@r két nap volt, nna!
Mediterrán életkép |
De
induljunk az elejéről. A meghívó arról szólt, hogy lehetőséget kaptunk a Q30
előszériás darabjainak kipróbálására. Nagy szó ez, mert úgy általában az
Infiniti célpiaca nem Magyarország. De akkor mi? Hát például az oroszok, kelet
és Arábia. Jó ajánló levél? Engedjük el. Az Infinitinek növekednie kell, így
egyszerre mozdulnak a térképen és a modellpalettán is. Előbbinél nyugatra,
utóbbinál lefele.
De
mi az a Q30? Rövid keresgélés után szembejött a felismerés: ez egy átrajzolt
Mercedes A-Osztály... Igen, az, ugyanis a Mercedes és az Infiniti családi
gyökereiken keresztül technológiai partnerek. Csak az F1-ben ez ki ne derüljön.
Nesze neked RedBull!
Sőt,
a Q50-ben a dízel hajtáslánc a Mercedesből érkezik szintén. Az más kérdés, hogy
ott érződik, ez inkább az európai dízelkattanásnak szól. Hibriddel jobb. Az
arra van tervezve.
Szóval
nézem a neten a Q30 képeket és „szörnyülködök”. Rengeteg a tetten érhető
Mercedes panel. Kilincsek, klíma, váltókar, műszeregység ... le sem írom,
szinte minden. Még azzal is meggyanusítottam őket, hogy a műszeregység
tipográfiáját sem tervezték át. Ez utóbbi téves volt. Nem Merci számok vannak
rajta. Mi lesz ebből?
Belül rengeteg a Mercedes panel, de a körítés jobb |
Nekem tetszik, csajos? |
Irány
Malaga.
Nem
részletezem, ez is csak egy meló. Reggel korán ébresztő és visznek is a buszok
a kiszikkadt, fakó Andalúz tájon keresztül az Ascari pályára.
Andalúzia, Ascari pálya. Kellene ide egy bérlet ... |
Régóta
terveztem már, hogy eljutok oda. Most itt vagyok. Laza eleganciával hullámzik
át a holland milliárdos által megépített versenypálya a dimbes-dombos tájon.
Nem csak hobbicélokra használják, de nem ám! Komoly pálya ez, ahol F1-es autók
is megfordulnak. Klubtagság évi 240.000 eurótól – ha jól emlékszem.
Az
autók felkészítve, a bámészkodó, ásítozók pedig csoportokra osztva.
Na
jó, kihagyom a leíró részeket, jöjjön az autó.
Nos,
formás darab. Az Infiniti szándéka szerint a dizájn és a technológia ördögi
párosa lenyomja a szegmens legjobbjait is, így közvetlen összehasonlítást
kínálnak egy Audi A3-mal, BMW 120d-vel és persze a donor Mercedes A-Osztállyal
is.
Emelt a hasmagasság, amire optikailag is rájátszanak |
A
dolog pedig működik. Mellette puritán az Audi, nem prémium érzetű a BMW és
ódivatú a Mercedes belseje. Ebben a mondatban pedig súlyos pofonok repkednek és
érnek célt a legnagyobbak fején.
Az
Infiniti kellő lelkesedéssel vette fel és oldotta meg a feladatot. Szoborszerű
külseje mellé izgalmas és magas minőségű belteret álmodott. Nem csinált mást,
csak befejezte azt, amit a Mercedes elkezdett. Hogy őszinte legyek, számomra
sokkal vonzóbban.
Hogy
kell-e félniük a „nagyoknak”? Hmmm, talán még nem, ahhoz az Infiniti még nem
eléggé erős. Viszont a térképre ismét felkerült. Méghozzá egy olyan autóval,
ami – az ára miatt is – simán szembejöhet majd az Andrássy úton.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése