Maga az esemény is olyan volt, amire feláll minden benzingőzös fickónak. Csupa sportmodell és mindezek a versenypályán nyüstölve.
Ilyen volt akkoriban |
Volt ott TTS, RS4, RS6, S8 és persze az R8. A korai R8.
Mindez kilenc éve történt.
Akkor még csak nyolchengeres R8 létezett. Béna szekvenciális és isteni, nyitott alumínium kulisszás váltókkal.
Ez a váltó nem volt az igazi |
Ez viszont mint az álom ... |
Szóval rettenetesen nagy élmény volt. Sőt, képzeljétek, hogy bár szigorú szervezésű volt az esemény és mindenkinek csoportokra osztva meg volt határozva, hogy hol, mikor és mennyit vezethet, a délután végére a vendégek (újságírók?) megunták vagy elfáradtak, így az üres helyekre mindig be lehetett ugrani. Így vezettem ki tudja hány tempós körön keresztül ezt a fantasztikus középmotoros szupersport autót.
De miért is nosztalgiázok? Nos, felröppent a hír, hogy az a fránya downsizeing elérte az R8-ast is. Illetve a kisebbik R8-ast a V8-at. A V10 marad - egyelőre. Igaz itthon és Európában már nincs is a kisebbik motorváltozat, csak az 5.2-es V10.
Az Audi ugyanis ringbe küldi az RS3-as öthengeres turbóját és ezzel nyugdíjba küldi a V8 szívót és szerintem ezzel a motorral vezeti majd vissza a kisebbik változatot Európába is. Ilyen ez a világ. Egyszerre 3 hengert veszítünk és a 4.3-as motorból így lesz 2.5-es. Persze ez egyelőre kevéskének tűnik, hisz hiányzik azért még jó 100 lóerőnyi erő, így könnyen elképzelhető lesz, hogy - a trendeknek megfelelően - beugrik majd egy elektromotor is.
Így jön, jöhet a hibrid R8. Most úgyis ez a menő.
A carbuzz.com alapján.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése