Mi is ez az egész? Klutty!
Három különböző kategória. Három gyerekülés. Face your Fear! |
Új tesztalanyaink egy-két-három kategóriával nagyobbak, mint a Fabia Combi, de szedánok: Ford Focus (2012), Volkswagen Passat VI (2010), Audi A6 (2010).
A teszt szempontjai: hogyan fér el hátul a három gyerekülés (elfér-e), mennyire nehéz/könnyű betenni őket, hozzáférhetők-e a csatok a ki- és becsatolásnál (egykezes művelet a cél), mekkora a fejtér a gyerekülések fejtámláinál. A részeredményeket egy összbenyomással fejeltük meg („jobb, vagy rosszabb, mint a Fabia?”), ebben természetesen némi szubjektív ítélettel.
A nemhivatalos mérés alapján a hátsó traktus
legszűkebb távolsága (az ajtókönyöklők között): Audi és Passat 133 cm, Focus
132 cm. Csak emlékeztetőül: a Fabia 123 cm-rel nagyon megfelelő helykínálatot
adott. Kiderült, hogy a tíz centi plusz szinte semmit nem jelent.
Az Audinál kijött, mennyire sokat számít az üléspad
kialakítása az üléskomfort és a szubjektív térérzet („elférünk/nem férünk el”)
szempontjából. Az A6-os igazából négyszemélyes, a középső hely szükségből van
meg.
Az Audi hátsó üléspadja |
A szélső helyeknél a pad jól formázott, ettől a gyerekülések alja nem
fekszik föl vízszintesen, befelé dőlnek. Kényelmetlen lehet párszáz kilométert
megdőlve leutazni! Természetesen egy vagy két ülés jól elfér hátul, mert akkor
a mélyedésbe tesszük, de itt nem ez a kérdés. A szélső ülésen csak a befelé
dőlés miatt lehet maximumig kihúzni a fejtámlát, egyébként megfogja a tető.
Kicsit csálé, nem? |
Maga az autó kevésbé magas, mint a Fabia, ezért a szülő nehezebben hajolgat be,
amikor a gyereket beköti (ez egyébként általában érvényes a négyajtós kocsikra).
Az üléspad arányaiból látszik, hogy a középső hely szűkebb, a csatokat is ide
integrálták. Ráadásul hogyan! Az A6-os egy Tigris tank.
Amit rögzítettek, azt
odavasalták: a csatok nemhogy nem lifegnek (egyik véglet), de olyan merevek
(másik véglet), hogy a biztonsági öv csak merőlegesen talál bele a csatba, a
kézfejnek pedig nincs ehhez helye.
Tigristanknál nincs lötyögés!! |
A középső ülést ki kell mozdítani, ALÁ
becsatolni az övet, majd visszarakni az ülést. Na most, próbáljon bárki egy
gyerekkel megrakott gyerekülést kijjebb húzni, bekötni, visszarakni stb. Audi
A6: kettes, maximum kegyelem-hármasalá.
Passat: az Audihoz képest kicsit jobb a helyzet. A
befelé dőlés kisebb (kevésbé formázott pad), a csatok tartójának van egy kis
játéka. Nem tágasabb a beltér, hanem könnyebb az ülések kezelése.
Ez a Passat. Stílusos. |
A középső
üléshely itt is szűk, a szélsők fejtámlái itt is határoltak, de a csatok
kezelhetősége miatt az összkép jobb. Erős hármas, majdnem négyesalá. Viszont
érvényes mindkét nagyobb autóra, hogy az átlagnál erősebben formázott
(=felnőttnek kényelmes) ülésekre nem támaszkodik föl tökéletesen egy gyerekülés
támlája és padja („lötyöghet”), még egyetlen gyerekülés használata esetén sem
könnyű megtalálni a jó helyzetet. Ez nem tetszett.
Jobb, mint az Audi A6, de nem az igazi ... |
Focus: itt is van némi ülésformázottság, de a három
gyerekülés egyenesen áll, jól elférnek, még a becsatolás is itt volt a
legkönnyebb.
Egyszerűbb a Focus hátsó padja, mint a másik kettőé. |
Negatívuma, hogy nem túl tágas a fejtér és a lábtér: a szélső ülés
fejtámlája megakad a tetőben, a behajoló felnőtt is vigyázzon a
homlokára/tarkójára. Az összkép itt jobb, négyest kap a Focus. Kombiként
valószínűleg még jobb lenne.
Rendezettebbnek tűnik. |
Lehet, hogy részeredményeikben jobbak, de összképben a
Fabiát nem nyomta le egyik sem. Kicsit olyan, mint egy B-csoportos raliautó. A
parkolóban nem választanád, de a pályán mindent visz. Keressük a
trónfosztót! Valami azt súgja, hogy körülnézünk az egyterűek és a terepjárók
között - három különálló ülés rulez!
Folytatjuk!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése