a kerek, a kocka,
az ezeröcsis. Őszi, épp szezonja
van- szubjektív Ladázás, nehogymárne alapon.
Volt aki vezette, és volt aki csak vágyott rá- pont mi a Sámán és én.
A Lada történetek kifogyhatatlanok:
sárga csajozós, zöldkártyás-rendőrös, tűzifaszállítós, erdő-mezős vaddisznós,
vagy a klasszikus Merkúros… és valahogy mindegyikben az ember a fontos. Egy
csoda, na.
Vegyük is sorba, mit illik tudnunk a Ladáról, amit ősztől
újra forgalmaznak idehaza.
-
A gyár 1970 ben kezd termelni. Úgy jó 70-80
évvel az után, hogy Mercedes (1886) vagy az Opel (1899) négykerekűt gyárt, és egy jó ötvenessel
elmaradva- például a Citroen-től ( 1919). Így tessék hasonlítgatni.
-
Az ős, a Fiat 124. Olasz a felmenő, mégis divat
lett túlszovjetezni a típust.
-
A Zsiguli a belpiacos, a Lada az export termék
neve. Parasztosan persze.
-
Logója egy vitorlást mintáz, és mint logó van
olyan ötletes, mint bárki másé.
-
A VAZ 2101/ 2102 a kerek, a 2103 az ezeröcsis,2106
( ezerhatos), 2104-2105-2107 ( a kockák), Niva , Samara. Ők a múlt, a
beszélgetések alfája-omegája.
-
afogyasztásazvajonmiiííííí
-
A klasszikus Lada, egy gépállat. Olyan, mint egy láncfűrész. Nem törik el, ha
leejted. Kép, Video..
Béla bá’ jutott most eszembe:
„most adjam el 80 ezerért- annyit nekem is megér!”
A kockát csak a W123/124
hívhatja ki. Tudjuk vajon, hogy ez mekkora szó?
Idén
újratöltve. Másodjára is legyőzi a nyugat? Vagy felkarolja a csalódottakat és
bejön nekik?
Szeretném hinni, hogy az AvtoVAZ egyszer visszavág majd James
Bondnak. Megérdemelné. Ő, azok, sokan… gúnyt űztek belőle. Meghívták a
nehézsúlyúak közé, aztán egy hirtelen ( eltervezett ) pillanatban, viccből
lerántották a gatyáját. Igazi komikus lett. De majd ítéljük meg őt újra. Én
ezzel adózom a sok felejthetetlen történetért, még ha csak a pettingig jutottam
vele, akkor.
Mr. Bond ( itt:
Timothy Dalton) ugyanott támad, ahol a rozsda. Okos-okos.
Az
alábbi Ladára viszont csak egy szótlan válaszom volt. Önöknek is?
Lada X-ray concept. A
lábra állásig biztosan nem lesz ilyen. Bizony kár.
Beszarás. nem sok a
barna
A Sámán átveszi a szót és elmereng.
A Lada nekem fogalom. Szent mantra, olyan, ami csak annak
érthető, aki ott és akkor, csatakos hónaljjal, friss jogsival átélte a négy
henger hörgését, a még nem automata övek laza csattogását a lehúzott ablakoknál
és a mindent megizzasztó (műbőr? műanyag?) üléseket.
KJ 60-04 (ezekettes kombi) és BNY-643 (kocka kombi,
ezerötös(!) motorral). Kor szerint.
KJ 60-04 – minden innen indult, amit ma tudok
BNY-643 – később mobiltelefonnal és antennával is fel volt
szerelve!
Nem, ezek nem koordináták, ahova majd Mr. Bondot elmegyünk –
szigorúan driftelve, kilinccsel előre – jól elpacsázni, amiért elröhögcsélt az
elefántfül ablakunkon és a Koppány kipufogónkon!
Elefántfül ablak – ismerős?
Nem, ezek szent rendszámok, melyek beleégtek a tudatomba,
mint a mozdulatsor is, ahogy a szervótlan kormányon tanulom az ellenkormányzást
a Felvonulási tér fagysötét, csúszós decemberében. Ebből élek ma is. Az
ezerkettes kombi jóságából, ahogy belekacagott a veszélybe a nyomorult ruszki
gumijain a fagyott kelet-európai teleken. Téli mintázat? A szex vajon miiii?
Téli keverék? Hülye vagy? Álló helyzetben lecsúszott a bakelit keményre fagyott
futófelületével a nedves útról.
Lassan indul, de ügyes!
Mi így tanultunk vezetni. Merészen és вода feliratos
műszerekkel. Autópályán pedig élveztük a 140-et is. Ritkán, mert azért az már
fájt, öt tesztoszteronos félkamasszal a fedélzeten.
Ma szinte mindenki cégvezető és nem Lada vezető közülünk.
Nem is fogunk Ladázni. Minek? Ha kilincselni akarunk,
megteszi a bajor, ami elviszi a gyereket az oviba is, meg mégiscsak sorhat és
van benne fűtött ülés is. Novemberben télieken áll, meg ne csússzony,
légzsákjaink száma pedig több mint ahágy törpe Hófehérkét boldogította.
A Lada nekünk a múlt (A Samara pedig fekete mágia! Pff!!).
Jó volt, szép volt. Lezártam. Már a csajokra gerjedek. De azért lopva megnézem
majd. Elcsalom egy körre, pedig tudom a választ: ez már nem ugyanaz az autó.
Miért is lenne. De azért kicsit jó.
Boldog remaket!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése